Szinapszis MedNetTrack CEE 2021 – az orvosok digitalizálódása

  • 2022-01-14 09:00:00
  • Kutatás

A multichannel marketing és a digitalizáció elengedhetetlen a gyógyszeriparban. A kelet-európai országokban már sok évvel ezelőtt elkezdődött digitális transzformációt a COVID-19 helyzet felgyorsította, de még hosszú út áll előttünk.

 

A Szinapszis 2012-ben számos kelet-európai országban elindított egy reprezentatív tracking kutatást MedNetTrack CEE néven, melynek célja, hogy bemutassa a gyógyszeripari digitális kommunikációban és multichannel marketingben lezajló változásokat. A Szinapszis MedNetTrack CEE áttekintést ad az orvosok digitális felhasználói szokásairól, akik – noha a legtöbb országban elöregedő célcsoportnak tekinthetők – nyitottak a kommunikáció új módjaira. Kutatásunkban nyomon követjük a digitális marketing eszközök és kommunikációs csatornák szerepének felértékelődését az orvosok szakmai életében, valamint a gyógyszeripari cégekkel és a páciensekkel való kapcsolatukban.

 

A 2021-es Szinapszis MedNetTrack CEE kiemelt figyelmet szentel annak felmérésére, hogyan változott az orvosok digitális affinitása és az MCM elfogadottsága a COVID-19 világjárvány óta (és annak következtében), valamint annak, hogy a gyógyszeripari cégek digitális tevékenységei hogyan változtak azóta. A tanulmány választ ad többek között az alábbi kérdésekre:

 

  • Milyen digitális kommunikációs eszközöket és csatornákat használnak az orvosok? Milyen csatornákon keresnek szakmai információkat?

  • Milyen eszközöket használnak a gyógyszeripari cégek az orvosokkal való kommunikációban?

  • Milyen kommunikációs aktivitásokra nyitottak az orvosok a gyógyszeripari cégek részéről? Mik a preferenciáik a digitális detailing, a személyes, a telefonos vagy webes látogatás vonatkozásában?

  • Hogyan változott a gyógyszeripari kommunikáció és az orvosok digitalizációja az elmúlt években? (a COVID-19 előtti trend adatok)

A Szinapszis MedNetTrack CEE 2021 a tanulmánysorozatunk 6. kiadása, mely kilenc országra kiterjedő elemzést tartalmaz: Magyarország, Lengyelország, Csehország, Szlovákia, Románia, Bulgária, Szlovénia, Horvátország és Oroszország. Minden országban azonos kérdőívet használtunk, a módszertan egy standardizált kvantitatív kutatás, amely offline (telefonos vagy személyes) megkérdezésen alapul, reprezentatív orvosmintákon (50% háziorvos és 50% vegyes szakorvos).

 

Tanulmányunk megvásárolható, partnereink számára ország-riportokat és több országos elemzéseket biztosítunk. További részletekért kérjük, lépjen kapcsolatba velünk a laczko.krisztian@szinapszis.hu e-mail címen!