Infografikán a nemzetközi kapcsolatrendszerünk
- 2017-08-16 00:00:00
- Általános
Összefoglaló elemzés a nemzetközi árajánlatkéréseinkből. Belső adatok 2017 első félévéről.
A Szinapszis Kft. 1998-ban történő megalakulása óta nagyon sok változáson ment keresztül, és rengeteget fejlődött. Társcégeink alakultak, bővült a tevékenységi körünk, növekedett partnereink és megbízóink száma – törvényszerű volt tehát az is, hogy átlépjük Magyarország határait. A nemzetközi piacokra lépésünk egyértelmű sikertörténet, ma már három kontinens egészségügyi és piackutató cégeitől érkeznek be hozzánk árajánlatkérések a legkülönbözőbb témájú kutatásokra. A következő cikkünk azért született, hogy a nemzetközi kapcsolattartással és ajánlatküldésekkel foglalkozó menedzsereink által 2017 első felében külföldi cégek számára készített ajánlatokon keresztül számszerűen, látványos infografikákkal bemutassuk a Szinapszis Kft. nemzetközi munkáját és kapcsolatrendszerét.
Az év első hat hónapjában összesen 163 alkalommal kerestek meg minket külföldi piackutató cégek azzal a kérdéssel, hogy milyen módszertannal, költségekkel és megvalósíthatósággal tudnánk kivitelezni különböző egészségügyi vagy egyszerű lakossági piackutatási projekteket Magyarországon, valamint a szomszédos országokban. A legtöbb megkeresés a közép-európai régióból érkezik hozzánk. Évek óta tartó, a minőségi munkán és a bizalmon alapuló, kölcsönösen jövedelmező kapcsolatbot ápolunk lengyel, román, horvát és cseh piackutató kollégákkal. Legfontosabb külföldi partnereink a lengyel SODA és Inquiry, az országukból 2017 első hat hónapjában érkező 99 ajánlatkérés nagy része hozzájuk köthető.
Régiónkon kívül is ismerik a Szinapszis nevét. Nyugat-Európából és Észak-Amerikából is gyakran keresnek bennünket, mint potenciális ügyfelet, sőt, egyes török és indiai partnereink is sűrűn gondolnak ránk, ha közép-európai piackutatási projektek kiszervezésére kérik fel őket. Érdekességként megemlítendő, hogy egy indiai partnerünk egy ízben afelől érdeklődött, hogy képesek vagyunk-e kivitelezni egy piackutatási projektet Kolumbiában vagy Tajvanon. Adatbázis és helyi koordináció hiányában sajnos nemleges választ kellett adnunk, de hízelgő volt már maga a gondolat is, hogy indiai kollégáink ennyire szerteágazónak vélték nemzetközi tevékenységünket.
Az ajánlataink földrajzi megoszlásán túl érdemes beszélni a célcsoportokról is. Ahogy az alábbi diagramon látható, külföldi partnereink is tisztában vannak azzal, hogy a Szinapszis Kft. fő profilja az egészségügyi piackutatás. A 163 ajánlatkérésből 92 kutatás (56%) célcsoportjai különböző egészségügyi dolgozók voltak, leginkább orvosok, de akadtak közöttük gyógyszerészeket, nővéreket, intézményi döntéshozókat, vagy betegszervezeteket célzó projektek is. Ezen kívül 17 betegkutatásra is küldtünk külföldre árajánlatot.
Partnereink azonban azt is jól tudják, hogy nagy tapasztalatokkal rendelkezünk a lakossági piackutatások területén is, ezért gyakran kérnek fel minket különböző nem-egészségügyi célcsoportok felkeresésére is (szemezgetve pár példát a legutóbbi ajánlatkérésekből: IT döntéshozók, pizza fogyasztók, asztalosok, samponhasználók, stb.).
Cégünk az elmúlt 19 év során mind a kvantitatív, mind pedig a kvalitatív kutatások területén rengeteg tapasztalatot halmozott fel, így külföldi partnerink minden kérését meg tudjuk valósítani, legyen szó akár orvosi mélyinterjúkról, gyógyszerész fókuszcsoportokról, online betegkutatásról, vagy asztalosok telefonos megkérdezéséről. A külföldre adott árajánlataink 66%-a kvantitatív, 34%-a pedig kvalitatív projekteket érint.
A kutatási módszertanok részletes megoszlását az alábbi interaktív diagram szemlélteti. Az ábra jól mutatja, hogy mennyire különböznek egymástól az egészségügyi és a lakossági kutatások. Az előbbi célcsoport esetében népszerűbbek az online és a mélyinterjús kutatások, mert az orvosok ezekkel a módszerekkel érhetőek el a legjobban, míg a lakosság esetében hatékonyabbnak bizonyulnak a telefonos vagy fókuszcsoportos megkérdezések.
(Magyarázat: CAWI: online kérdőíves interjúk, CATI: telefonos kérdőíves interjúk, F2F: személyes kérdőíves (táblagépes vagy papíros) interjúk, IDI: személyes mélyinterjúk, TDI: telefonos mélyinterjúk, FG: fókuszcsoportos interjúk, OBB: online közösség)