Európa legkiválóbb előadói között a Szinapszis igazgatója

  • 2017-07-07 09:00:00
  • Konferencia

Az EphMRA (European Pharmaceutical Market Research Association) évente megrendezett konferenciája lehetőséget ad találkozni és megvitatni a gyógyszeripari piackutatás legújabb trendjeit mind gyártókkal, mind kutatókkal – immár nem csak Európából, hanem a világ minden tájáról. Júniusban ismét Amszterdamban került sor a konferenciára.

 

Kezdetként fél napos interaktív workshop-on közös csapatban dolgozhattunk partnereinkkel, az egészségügyi és gyógyszerpiaci kutatásokkal kapcsolatos fontos és releváns témákban. Ezeket az üléseket az EphMRA Learning and Development Committee keretein belül tartották szakértői csapatok.

 

A konferencia második és harmadik napján 18 tematikus ügynökségi beszélgetés és 23 nagyelőadás között válogathattunk – ez utóbbiak idén a Customer Insight és a kreatív üzleti elemzések, kutatási megoldások témái köré csoportosultak.

 

Büszkén számolhatunk be róla, hogy Beteg Insight témakörben nagy érdeklődés övezte Nienke Feenstra (Country Lead Hungary, Takeda Pharma) és Kun Eszter (kutatási igazgató, Szinapszis) előadását „A Multi-disciplinary Research to Guide Multiple Myeloma Patient Support Efforts” – a Szinapszis által a Takeda Pharma számára megvalósított majd háromnegyed éves kutatásról, a kutatásból nyert insight-okról és az együttműködés hozzáadott értékéről.

 

Kutatási szinopszis

 

A kutatás teljes mértékben a beteget helyezte a középpontba, kizárólag a szükségleteikre, és nem a gyógyszerekre és terápiákra összpontosított. Egy szakértői csapat – KOL-ok, betegszervezet, vállalati orvosi és marketingszakemberek és piackutatók – a kétlépcsős projektben először etnográfiai interjúk segítségével, majd a betegek nagyobb csoportjának mindennapi életét egy dedikált online közösségben 3 hónapon át nyomon követve értette meg mélységében a célcsoport helyzetét. Ez a multidiszciplináris tanulmány segített formálni a Takeda betegtámogató programját, és gyakorlati pozitív hatással lett a betegekre.