Nemzetközi kvalitatív konferencia Budapesten
- 2014-04-15 10:49:00
- Konferencia
Alig fejeződött be az év hazai piackutatási eseménye, a Kutatás 2014, máris ismét konferenciára készülünk. Budapesten tartja ugyanis a kétévenként sorra kerülő konferenciáját a QRCA és AQR, a kvalitatív kutatók amerikai és angol szervezete River Deep, Mountain High alcímmel. Noha egyértelmű az angolszász túlsúly, világszinten ez a konferencia számít a kvalitatív kutatói szakmában a legfontosabb találkozónak.
A kvalitatív kutatás mindig is a széles értelemben vett szakma határait feszegető, kreatív szegmense volt. Nem cáfol rá erre az állításra a budapesti konferencia sem. Néhány kulcsszó a programból: közösségi média, interdiszciplinaritás, szemiotika, etnográfia, pszichoterápia a piackutatásban, millenniumi generáció, nehezen elérhető célcsoportok, gamifikáció.
Az előadók zömében amerikai, angol és kanadai kutatók. Európát három német, illetve egy-egy francia, olasz, lengyel és magyar előadás képviseli. Bán Csilla, a Szinapszis kvalitatív igazgatója egyedüli magyarként került be a programban. Előadásában a hagyományos egészségügyi kutatásokat kiegészítő, valamint azok határait tágító kutatási lehetőségekről beszél. Az online tér, és azon belüli is a közösségi média felületek az egészséggel, betegséggel kapcsolatos fogyasztói diskurzus terepe. A fogyasztók által generált tartalmak, szövegek a kutató számára kimeríthetetlen forrást jelentenek a hiteles fogyasztói vélemények és viselkedések feltárására. Csilla a web 2.0 tartalmak kvalitatív analitikájában rejlő lehetőséget mutatja be.
A budapesti konferenciáról részletes beszámolót közlünk majd a Szinapszis honlapján.