HUN

ENG

Miért tájékozatlan a magyar beteg? - a kockázatokról és mellékhatásokról kérdezze meg gyógyszerészét

  • 2009-09-02 02:24:00
  • Kutatás


Kiemelt cél volt annak vizsgálata is, hogy melyek azok a legfontosabb információs források, amelyek jelentősen segíthetnek a témával kapcsolatos tájékozottság emelésében, a tudatosabb vásárlói magatartás javításában.
Cégünk a Magyar Gyógyszerészi Kamarával közös felmérést végzett a magyar lakosság gyógyszer és nem-gyógyszer típusú termékekkel kapcsolatos felvilágosultságáról. (A minta alapjául 1000 fős országosan reprezentatív minta szolgált.)
A kutatás eredményei számos ponton rávilágítanak arra, hogy a lakosság fejében fogalomzavar van az egyes termékkategóriákat illetően. Mint ahogyan az egészség megőrzése szempontjából kiemelt kockázati tényezők társadalmi szintű ismerete fontos, úgy azt is tudnunk kell, mit mire szedünk, az egyes gyógyszerek vagy étrend-táplálékkiegészítők alkalmazásának milyen pozitív illetve negatív hatásai lehetnek.
A lakosság vásárlási szokásaiban a gyártók, forgalmazók által alkalmazott promóciós technikák hatásai jól érzékelhetőek. A gyógyító, megelőző termékek fogalmával kapcsolatos tájékoztatás és tájékozottság javítása társadalmi feladat, amelynek megvalósításában nem csupán a gyógyszercégeket vagy a gyógyítással közvetlenül kapcsolatban álló szervezeteket terheli felelősség, hanem minden, egyéb termék (gyógyhatású készítmény, étrend- táplálékkiegészítő, stb.) gyártásával, forgalmazásával foglalkozó vállalatot is!

A sajtótájékoztató fontos következtetése, hogy a felvilágosításban kiemelt szerepe van a patikusoknak is, hiszen a gyógyszertárak nem csupán a gyógyszerek kiemelt beszerzési helyei, hiszen az alternatív termékeket a lakosság nagy arányban gyógyszertárakból szerzi be.