Health 2.0 Santa Clara ‘2016 – a rendezvény, ami ma már több, mint egy konferencia
- 2016-11-09 00:00:00
- Konferencia
Health 2.0 Santa Clara ‘2016 – a rendezvény, ami ma már több, mint egy konferencia
Gyarmati Gábor – Quercus Consulting Group
2016 őszén rendezték meg immáron tizedik alkalommal a Health 2.0 őszi konferenciát a Szilícium-völgy szívében, Santa Clara-ban. A hazai Health 2.0 Hungary Chapter alapítójaként és vezetőjeként most is alkalmam nyílt a kaliforniai eseményt meglátogatni, az előadásokon és a szakmai eszmecserén részt venni.
A hivatalos nevén Health 2.0 10th Annual Conference mindent felvonultatott, ami egy tengerentúli gigarendezvénytől elvárható: kétezer látogató, több, mint százötven innovatív egészségügyi technológia élő prezentációja, sztárelőadók a legnagyobb megoldásszállító cégek tulajdonosi vagy menedzsmenti köréből és természetesen nyüzsgő, izgalmas kiállítási tér, ahol nemcsak az időnként még futurisztikusnak tűnő egészségügyi kütyüvilággal, hanem természetesen valamennyi résztvevővel is meg lehetett ismerkedni.
A stroboszkópszerűen záporozó újdonságokból és élményekből csak párat szeretnék kiemelni, melyek reményeim szerint a hazai szakmai közönség számára is érdekesek lesznek.
A tomboló elnökválasztási kampány kellős közepén természetesen hangsúlyosan jelent meg az ObamaCare néven elhíresült egészségügyi program látványos és meggyőző eredményeinek megjelenítése és ezek szoros kapcsolata a költséghatékonyságot biztosító egészségügyi technológiák világával. Ezen innovatív megoldások értékét ugyanis elsősorban nem a bennük rejlő lenyűgöző kreativitás vagy az újdonság átütő ereje jelenti a helyi döntéshozók, kórházi vezetők és üzletemberek számára, hanem az adott technológiával elérhető és dollárban meghatározható egészségnyereség mértéke. Az Egyesült Államok egyik vezető egészségbiztosítója, az Aetna is a konferencia alatt jelentette be, hogy minden biztosítottja számára támogatni (azaz részben finanszírozni) kívánja az egészségügyi funkciókkal is felvértezett Apple Watch megvásárlását, melyre az Aetna által fejlesztendő applikációk is telepíthetők lesznek, íly módon elősegítve az ügyfelek prevenciós, egészségmegőrző törekvéseit.
Nehéz dolgom van, ha a nagyszámú technológiai újdonság közül egyet kell kiemelni, de a Siren Care által piacra dobott okos-zokni kiváló példa lehet a Szilícium-völgy egészségügyi startup világára. A Siren Okos Zokni és a hozzá kapcsolódó mobilalkalmazás a cukorbetegek lábhőmérsékletének detektálásával segíti a diabeteszes neuropátia kezelését és a súlyosabb szövődmények kialakulását.
A döntően amerikai előadói és kiállítói kört egy komoly méretű és fajsúlyú európai társaság is színesítette, a Team Finland néven érkező, önmagukat kicsi, könnyen elérhető és magas innovációs színvonalú digitális egészségügyi szuperhatalomként definiáló csapat. A finnek csupán pár éve döntöttek úgy, hogy az uniós innovációs források jelentős részét irányítottan olyan helyi startup cégek finanszírozására fordítják, akik az egészségügyi technológia területén kívánnak valami új, világszinten is kreatívnak számító megoldással megjelenni. Ezen cégek a finanszírozási háttéren túlmenően üzleti képzést és a tengerentúli megjelenéshez szükséges marketingtámogatást is kaptak, így a most közel húsz cég képviselője által alkotott Team Finland nagy sikerű prezentációsorozatot mutathatott be az amerikai közönségnek. Az általuk felvonultatott megoldások az alvás-tracking eszközöktől a vitális szenzorokkal ellátott kontaktlencséken át a daganatos betegeket támogató mobilmegoldásokig terjedtek, lefedve szinte minden izgalmas terápiás területet.
Bár az előadók között számos gyógyszeripari cég képviselője is megszólalt, a kiállítói körben egyetlen ilyen vállalat, a Pfizer jelent meg, legújabb kezdeményezését, a metasztázisos emlőrákban szenvedő nők életét megkönnyítő kreatív, digitális technológián alapuló megoldás kifejlesztésére irányuló versenyt promótálva. Az ügynökségeket és egészségügyi alkalmazásfejlesztésben élenjáró cégeket megszólító globális kihívás a hazai jelentkezők számára is nyitott, hiszen megkötés nélkül bárki regisztrálhat a www.advancingmbcpatientcare.com oldalon.
Az Indu Subaiya és Matthew Holt által megálmodott és működtetett Health 2.0 rendezvénysorozat a 2007-es indulás óta globálissá vált és egy valódi mozgalom szerveződött köré. Az egészségügy technológiai forradalmának minden egyes aspektusát felvonultató konferenciák nemcsak a legújabb digitális trendeket vonultatják fel, hanem lehetőséget nyújtanak a terület legkiválóbb elméinek is, hogy megoszthassák gondolataikat a közönséggel. Az egyes rendezvények közötti időszakban pedig a világszerte közel 100 különböző regionális Health 2.0 Chapter közösségek – köztük a magyar is – teszik lehetővé, hogy a globális gondolatok lokálisan is ismertté válhassanak.
Ha felkeltette érdeklődését a Health 2.0 sokszínű és izgalmas világa, akkor csatlakozzon a Health 2.0 Hungary Chapter közösségéhez LinkedIn-en és a hazai rendezvényeinken is!
Gyarmati Gábor a korábban Szinapszis csoport néven működő Quercus Consulting Group alapítója és társtulajdonosa. A QCG csoport a piackutatások, online és offline egészségügyi kommunikációs megoldások, illetve sales támogatás területén nyújt integrált szolgáltatást ügyfelei számára. A Health 2.0 Hungary Chapter alapítójaként és tanácsadóként az egészségipart és gyógyszeripart érintő digitális technológiai trendek szakértője.