HUN

ENG

Élen a szemkamerában

  • 2011-07-05 02:11:00
  • Konferencia

A Tobii a szemkamera és szemvezérelt eszközök fejlesztésének világában az egyik vezető vállalat. Számos piackutatásra kifejlesztett eszköze van, melyek közül a monitorba épített szemkamerát a Szinapszis már 2010 év eleje óta használja web usability kutatásokra, kreatív és reklámfilm tesztekre. A gyártó tavaly megjelent legújabb fejlesztése, a szemüvegbe épített mobil szemkamera szintén alkalmazható piackutatásokra, kis méretének köszönhetően kifejezetten az eladáshelyi kutatásokra, a külső helyszíneken történő vizsgálatokra alkalmas. A Szinapszis a szemüveg beszerzését is elindította, mellyel kutatási eszköztárunk már idén nyáron kibővül.

Ezen eszközökhöz kapcsolódóan vett részt a cég a júniusi konferencián, melynek első része egy szeminárium volt, ahol nemzetközileg kidolgozott konkrét kvalitatív és kvantitatív módszertanokat mutattak be a résztvevőknek.

A trendek azt mutatják, hogy a kutatói szakma egyre jobban távolodik a hőtérképek ábrázolásától, valamint ezek elemzésétől, mint egyedüli kutatási output-tól. Ezzel szemben egyre inkább előtérbe kerülnek a konkrét marketinglépéseket segítő és meghatározó kreatív és szexi kutatási megoldások. Mindez csak növeli a távolságot a hiteles, szakmailag megalapozott kutatói csapatok és a számtalan DIY eszköz révén elérhető minőség között.

A konferencia előadásain elsősorban esettanulmányok kerültek bemutatásra, többek között egy érdekes példát láthattunk az iPad-en történő és a klasszikus print újságolvasás szemkamera segítségével való összehasonlítására.
 
A konferencia deklarált célja a szemkamerát használó európai és tengerentúli kutató ügynökségek és egyetemi kutatók közti tapasztalatcsere és a tudományos, egyetemi és üzleti célú kutatások közelebb hozása, a szemkamerás kutatásokkal foglalkozó cégek együttműködésének ösztönzése. Ennek megfelelően összességében a Szinapszis is rengeteg gyakorlati tudást és tapasztalatot szerzett.