HUN

ENG

Beszámoló a 2010 évi ESOMAR Kongresszusról

  • 2010-09-27 12:53:00
  • Konferencia

A rendezvényen több mint 800 résztvevő és számos kiállító volt jelen a világ minden pontjáról. Az előadások, workshopok, beszélgetések 3 párhuzamos szekcióban folytak két napon keresztül. Természetesen az előadások jelentős része a piackutatás megváltozott környezetére, az online társadalomra, az online és közösségi-média kutatásokra (MROC) koncentrált. Sok előadás foglalkozott az Internet nyújtotta piackutatási lehetőségek szerepével, előnyeikkel és korlátaikkal, csapdáikkal, de fontos téma volt a klasszikus kvalitatív piackutatások megmaradó szerepe.

A közelmúltban jelent meg Ray Poynter könyve az ESOMAR közreműködésével „Handbook of Online and Social Media Research” címen, a szerző is jelen volt a könyv bemutatóján, illetve előadást is tartott. A könyv minden piackutatónak, online szakértőnek, megbízóknak és diákoknak is segítséget nyújt az online kutatások világában eligazodni, a már jól ismert és alkalmazott online kvantitatív kutatásoktól kiindulva az online kvalitatív megoldásokon át, a közösségi-média kutatásokig.

A kiállítók egy része technológia-szolgáltató volt, például volt cég, aki neuro-science alapú, agyhullám elemző rendszert mutatott be, továbbá a szemkamera (eye-tracking) kutatások legmodernebb eszközeit is kipróbálhattuk. Online panelmenedzsment rendszerek, nagy call-center rendszerek, valamint piackutatási elemzést, riportolást segítő szoftverek szállítói is jelen voltak szép számban.

Idén az ESOMAR külön figyelmet fordított a fiatal kutatókra, saját díjat létesített számukra, továbbá diákoknak is lehetőségük volt magánál a szervezetnél és a konferencián gyakorlatot szerezni, így többen részt tudtak venni a konferencián, mint diák segítők.

A részletes program, az előadók és témák ezen a linken tekinthetők meg:

http://www.esomar.org/index.php/events-congress-2010-programme.html