HUN

ENG

A Piackutatás Napja

  • 2009-05-05 03:15:00
  • Konferencia


A világgazdaság változása napjainkban gyors és kiszámíthatatlan, ebben a környezetben gyakran túlélési stratégiát kell találni a növekedés helyett. A vállalatok a költségek csökkentése érdekében szinte elsők között gondolnak a marketing költségek, ezen belül is a piackutatási költségek csökkentésére, pedig a piaci információkra ebben a gyorsan változó környezetben még nagyobb szükség van, mint korábban volt.
Egyre inkább felértékelődik az az információ, amely a vásárló döntéseivel foglalkozik. A vásárló, az ügyfél döntési szempontjai változnak, jelentős szegmensnél megnő a tudatosság, fokozottan odafigyel arra, hogy melyik márkára, milyen minőségű szolgáltatásra mennyi pénzt fordít. A vállalatoknak is egyre fontosabb, hogy a nyitottabbá váló vásárlót, ügyfelet minél alaposabban informálják, ezzel is versenyelőnyt szerezve a vásárlási-választási döntésekben. Nem kell külön hangsúlyozni, hogy ebben a folyamatban a piackutatásnak nem hogy nem csökken, de fel is értékelődik a szerepe. Ugyanakkor az a kérdés is teljesen jogosan vetődik fel, hogy a piackutatási szolgáltatók, a piackutatási módszertan tud-e költséghatékony módszereket kínálni és melyek ezek a módszerek, hogyan használhatók.
A konferencia a kutatás számos területével, módszerével és piacával foglalkozik, átfogó és sokszínű képet adva az aktuális trendekről. Az FMCG témakörben többek között nemzetközi kitekintést nyújt az élelmiszervásárlási döntéseket befolyásoló tényezők, kiemelten a táplálkozástudományi információk figyelembe vételének igényével és gyakorlatával foglalkozó kutatásról. A kutatást, amely 7 európai országban egységes módszertan alapján készült, az Európai Bizottság albizottságának igazgatója ismerteti, aki a konferencia ez évi külföldi előadója. A kutatás magyar eredményeiről külön is beszámolunk.
A Szinapszis Kft. nevében Kertész Balázs tartott előadást a magyar egészségügyi fogyasztóról. Az előadó részletesen elemezte, hogyan változik a fogyasztó magatartása a politika és a gazdasági válság tükrében, kiemelt tekintettel az egészségügyi költések, az orvossal való együttműködés vagy az egészséggel, prevencióval kapcsolatos információigény területén.